Selamat datang ~
Beli buku RM90.00 dapatkan pos percuma!
RM30.00
KOMBO Bestnya Ibadah
Price RM30.00
Product SKU kombo-siri-bestnya-tigabuku
Brand Others
Points Needed 3000
Availability In Stock
Quantity
Description
Highlight

 

ALAMAK.. SABTU INI DAH MULA CUTI SEKOLAH YA?

"Ibu, tak sabar nak cuti! Nak main dengan kawan-kawan di luar dari pagi sampai malam!"

Aduhai.. Baru sahaja hari itu mula sekolah sejak PKP. Dah cuti semula.

Hmm.. Nak bagi apa untuk anak ni ya?

Aha!

Komik-komik Siri Bestnya kan ada?

Tak perlu pening-pening fikir.

Anak dah mula duduk setempat. Ralit baca buku sampai tak sedar hari dah petang.

Tak sia-sia hadiahkan si cilik dengan komik-komik Siri Bestnya!

"Bestnya! Terima kasih ibu!" - kata si cilik yang comel dan masham.

Semoga jadi anak soleh la ya hendaknya.

==================

Buku Bestnya Doa ini mengandungi 33 doa harian untuk diamalkan oleh anak-anak. Bestnya Doa ini adalah alat bantu mengajar bagi ibu bapa memupuk persekitaran yang berakhlak dan beradab sesama keluarga. Dengan aktiviti baca dan hafal beserta kandungan yang penuh komik dan infografik, kami tim Siri Bestnya percaya ia dapat menarik minat anak-anak membudayakan pembacaan doa dalam kehidupan seharian mereka.

 

Mula teringat anak-anak anda? (atau anak buah yang comel-comel tu?)

Bangun pagi, baca doa. Nak makan, baca doa. Naik kereta, baca doa. Fuh, kalau anak-anak anda begini, anda memang ibu bapa cemerlanglah!

Cumanya, anak-anak kita ni, baru hafal 2-3 doa sahaja. Dengar bunyi guruh, anak dah sorok bawah bantal. Kita nak ajar suruh baca doa, tak tahu pula doa yang bagaimana.

 

 

Ada sesiapa yang ada masalah begini?

1. Mahu beli buku tentang doa, ilustrasinya tak menarik. Silap-silap, terbeli buku doa orang dewasa. Anak-anak cepat bosan.

2. Anak-anak sibuk bertanya bagaimana cara doa dimakbulkan. Bila waktu mustajab berdoa. Nak Allah tunaikan hajat untuk beli mainan.

3. Buat kelas mengaji. Mahu wujudkan aktiviti berdoa dengan lebih menarik. Bagaimana?

Jangan risau, kami persembahkan..

 

Ketika kali pertama membaca buku ini, saya teruja dan tak sabar mahu menghadiahkannya untuk anak bongsu saya Aliyah Hakimah yang berusia 10 tahun. Kenapa? Aliyah suka melukis dan subjek komik mudah menarik perhatiannya.

Buku ini memiliki 3 daya tarik utama yang sesuai untuk pendidikan awal anak-anak kita:

1. Grafik dan lukisan yang mampu “menjolok perhatian” kanak-kanak.
2. Mengumpulkan doa yang berasal daripada guru terbaik manusia, Rasulullah SAW.
3. Mengumpulkan doa yang sahih daripada Hadith.

Duhai ibu bapa! Ayuh miliki buku ini dan panjangkan kebaikannya kepada semua saudara handai dan rakan taulan. Biar anak-anak kita membesar dalam naungan wahyu yang dipancarkan Rasulullah SAW tercinta.

 

Ustaz Abdullah Bukhari bin Abdul Rahim (Al-Hafiz)Penceramah bebas & Pensyarah UIAM
Mempunyai 41,000+ followers di Facebook

 

Profil Penulis

 

Orhan

Penulis 

Orhan Mehmet anak kelahiran jati Kuala Lumpur ini merupakan graduan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Kulliyyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusian, pengkhususan utama didalam Psikologi. Berpegang pada prinsip “Hidup Itu Untuk Memberi”, tercetus idea untuk menghasilkan tulisan yang insyaAllah mampu memberi manfaat kepada pemilik Siri Bestnya ini. Semoga dengan usaha kecil ini, dapatlah ilmu-ilmu mengenai Islam ini disebar luas dan diterima oleh setiap lapisan masyarakat.

Irfan Foner

Ilustrator

Irfan Foner adalah visualizer konsep yang membangunkan pelbagai projek konten dan penjenamaan bagi pelbagai jenama seperti Nasi Lemak Saleha, Ainon Business School, DBP, Dzul Iman dan Startlah Innovation. Beliau menguruskan pelbagai karya kreatif seperti komik dan buku cerita yang memberikan macam-macam manfaat kepada pembaca dan audiens. Beliau adalah graduan Kulliyyah Seni Bina dan Rekabentuk Alam Sekitar, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

Hasil karya beliau boleh dilawati di www.irfanfoner.com

 

 

Apa kata mereka yang membeli naskhah Bestnya Solat?

 

Puan Nur Khairiah adalah penulis novel berbahasa Melayu di Singapura. Hanya sebaran di satu grup whatsapp kawan sekolah lama, beliau memesan 100 naskhah untuk edaran pada kawan-kawannya sahaja di Singapura.

 

Buku Bestnya Solat ini juga mudah dibaca dan sedap mata memandang. 

 

Buku Bestnya Solat lebih murah dari satu set Happy Meal. Beli sekali, kenyang sekali. Namun senaskhah buku Bestnya Solat ini, ganjaran pahala kita hingga mati insyaAllah.

 

Anak-anak pun suka!

 

 

“Menariknya buku ini.. Buku apa ini Tuan? Cerita tentang solatkah?”

Ya, Tuan Puan. Inilah buku Panduan Solat, Rukun dan Bacaannya. Kita sekali tengok sudah tahu. Bagus, kan? Hehe..

“Oh okey. Apa kelebihan buku ini berbanding buku-buku solat yang sudah ada di pasaran, Tuan?”

Ada beberapa kelebihan dan manfaat yang Tuan Puan akan peroleh dari buku ini. Saya tidak mendabik dada untuk mengatakan inilah buku solat yang terbaik memandangkan ini buku pertama kami. Namun, ini senarainya yang saya boleh kongsikan.

 

 

Penuh warna dan infografik

 

Ketelitian pada konten, teks arab, aturan, ilustrasi dan semakan

 

 

Diceritakan dalam bentuk komik yang comel

 

Disemak oleh Ustaz Muhammad Abdullah Al-Amin

 

“Baik, bagusnya. Boleh saya lihat contoh kandungan buku ini?”

Jangan risau. Kami tidak kedekut untuk berkongsi kandungan-kandungan yang menarik dalam buku ini. Nah, anda nilaikan sendiri.

 

“Bagus, bagus. Cantik lukisan Tuan. Setakat ini sudah adakah yang menggunakannya? Apa kata mereka?”

Terima kasih. Maksud Tuan Puan testimonikah? Ya, kami sudah tampal banyak-banyak di atas. Selain itu, baca juga apa kata proofreader kami, Ustaz Muhammad Abdullah Al-Amin tentang buku Bestnya Solat ini.

 

“Alhamdulillah syukur pada Allah s.w.t. dengan Limpahan dan kurniaan rahmatNya dapat diberikan kita rezeki dan limpahan kebaikan, buku ini sangat baik untuk dijadikan rujukan dan saya mengucapkan tahniah dan Syabas kepada penulis dan sesiapa yang menjayakan penerbitan buku ini. Semoga banyak lagi buku ringkas seperti ini dapat diterbitkan untuk dijadikan rujukan dan panduan dalam ibadah seharian.”

 

Ustaz Muhammad bin Abdullah Al-Amin (UMA)

Pendakwah Bebas
Penyampai segmen Pesona D’Zahra di radio IKIM.fm
Mempunyai 272,000+ Followers di Facebook

 

 

Buku Bestnya Solat juga boleh dijadikan

 

Doorgift Majlis Perkahwinan

 

Hadiah Majlis Hari Lahir

 

Wakaf di Masjid dan Surau

 

Modul Kem Solat dan Ibadah

 

ABM di Tadika dan Sekolah

 

Rujukan untuk muallaf dan yang mahu mula belajar solat

 

“Mengapa anda terbitkan buku Bestnya Solat ini?”

 

Buku Bestnya Solat diterbitkan adalah untuk menjawab persoalan lazim tentang berapa rukun solat. Kebanyakan dari kita mengetahui bagaimana cara untuk bersolat secara praktikal, hasil dari pendidikan dari sekolah ketika kita masih kecil.

Namun ramai antara dari kita, malah yang dewasa sekalipun masih culas tentang rukun solat yang 13. Tahukah anda, sekiranya pada bahagian rukun seperti membaca Al-Fatihah pun bacaan kita tidak betul, maka keseluruhan solat kita dikira tidak sah?

Ya, ia kedengaran amat remeh, namun memberi impak yang besar kepada nasib kita di akhirat kelak.

“Akhir sekali, boleh perkenalkan pada kami siapa penulis dan pelukis buku ini?”

Boleh! Ini saya kongsikan.

 

Orhan Mehmet

Penulis Konten

Orhan Mehmet anak kelahiran jati Kuala Lumpur ini merupakan graduan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Kulliyyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusian, pengkhususan utama didalam Psikologi. Berpegang pada prinsip “Hidup Itu Untuk Memberi”, tercetus idea untuk menghasilkan tulisan yang insyaAllah mampu memberi manfaat kepada pemilik Siri Bestnya ini. Semoga dengan usaha kecil ini, dapatlah ilmu-ilmu mengenai Islam ini disebar luas dan diterima oleh setiap lapisan masyarakat.

Irfan Foner

Ilustrator Kreatif

Irfan Foner adalah visualizer konsep yang membangunkan pelbagai projek konten dan penjenamaan bagi pelbagai jenama seperti Nasi Lemak Saleha, Ainon Business School, DBP, Dzul Iman dan Startlah Innovation. Beliau menguruskan pelbagai karya kreatif seperti komik dan buku cerita yang memberikan macam-macam manfaat kepada pembaca dan audiens. Beliau adalah graduan Kulliyyah Seni Bina dan Rekabentuk Alam Sekitar, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

Hasil karya beliau boleh dilawati di www.irfanfoner.com

 

 

What's in the box

Bestnya Solat! x 1

Bestnya Doa! x 1

Bestnya Puasa!  1

 

Poster Bestnya Solat! x 1

Poster Bestnya Doa! x 1

Poster Bestnya Puasa!  1

 

 

Anda mungkin berminatMore