Selamat datang ~
Beli buku RM90.00 dapatkan pos percuma!
RM35.00
Leaving Microsoft To Change The World
Price RM35.00
Product SKU leaving-microsoft
Brand Others
Availability In Stock
Quantity
Description

John Wood menemui semangatnya, kejayaan terbesarnya, dan pekerjaan hidupnya - bukan di sekolah perniagaan atau memimpin tugas Microsoft ke Asia pada tahun 1990-an - tetapi dalam perjalanan mencari jiwa ke Himalaya. Wood merasa terperangkap antara kerjaya yang memakan masa dan keinginan untuk melakukan sesuatu yang berkekalan dan signifikan. Tertekan dari tuntutan pekerjaannya, dia melakukan perjalanan trekking di Nepal kerana seorang teman telah memberitahunya, "Jika kamu cukup tinggi di pergunungan, kamu tidak akan mendengar Steve Ballmer berteriak padamu lagi."

 

Daripada menjadi penawar kepada perlumbaan tikus, perjalanan itu meyakinkan John Wood untuk mengalihkan tenaga tanpa batas yang dicurahkannya kepada Microsoft menjadi penyebab yang sangat perlu ditangani. Semasa mengunjungi sebuah sekolah Nepal yang terpencil, Wood mengetahui bahawa para pelajar mempunyai sedikit buku di perpustakaan mereka. Ketika dia menawarkan untuk menjalankan perjalanan buku untuk menyediakan buku-buku di sekolah, ideanya dipenuhi dengan keraguan yang sopan. Bagaimanapun, tidak kira seberapa baik niatnya, mengapa seorang eksekutif perisian yang berjaya mengambil masa berharga dari hidupnya dan mengumpulkan buku-buku untuk sekolah yang miskin?

 

Tetapi John Wood kembali ke sekolah itu dan membawa ribuan buku di belakang yak. Dan pada ketika itu, Wood membuat keputusan untuk menjauh dari Microsoft dan membuat Room to Read - sebuah organisasi yang telah menyumbangkan lebih dari 1.2 juta buku, menubuhkan lebih dari 2.600 perpustakaan dan 200 sekolah, dan menghantar 1,700 gadis ke sekolah dengan biasiswa - akhirnya menyentuh kehidupan 875,000 kanak-kanak dengan pemberian pendidikan sepanjang hayat.

 

Leaving Microsoft to change the world menceritakan perjuangan John Wood untuk mencari jalan keluar yang bermakna untuk bakat pengurusan dan semangat keusahawanannya. Bagi setiap orang yang berprestasi tinggi yang pernah tertanya-tanya bagaimana kehidupan memberikannya kembali, Wood menawarkan kisah hidup, emosional, dan penyerap yang menarik untuk mengikuti pelajaran yang diambil di sebuah syarikat yang keras seperti Microsoft dan menerapkannya ke salah satu dunia masalah yang paling mendesak: kekurangan literasi asas

Anda mungkin berminatMore